کد خبر: ۳۸۷۰۱
|
۱۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۲:۳۵

ادامه رفتارهای دوگانه مالک «ایکس» | ایلان ماسک خطاب به شرکت‌های حامی اسرائیل: «بروید به جهنم»

ایلان ماسک به شرکت‌هایی که تبلیغات در ایکس را به خاطر محتوای ضد اسرائیلی ترک کردند گفت:«بروید به جهنم». این در حالی است که وی اخیرا برای همبستگی با صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است؛ سفری که باعث انتقاد گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی شد.

به گزارش «نبض فناوری»، رویترز اعلام کرد، ایلان ماسک، طی مصاحبه ای به شرکت‌هایی که تبلیغات در شبکه اجتماعی ایکس را به دلیل محتوای ضد اسرائیلی متوقف کرده اند، گفت: «بروید به جهنم».

ماسک گفت که تبلیغ‌کنندگانی که ایکس را ترک کردند، نباید فکر کنند که می‌توانند از او باج بگیرند.

او گفت: «اگر کسی قصد دارد با تبلیغات و پول از من باج خواهی کند برود به جهنم.»

وی در اشاره ای آشکار به رابرت ایگر، مدیر اجرایی والت دیزنی افزود: اگر صدای من را می شنوی برو به جهنم. ایگر قبلاً گفته بود دیزنی احساس می کند ارتباط با ایکس پس از اقدامات ماسک برای ما مثبت نیست.

وی افزود: «چیزی که من به آن اهمیت می دهم واقعیت خوب بودن است، نه درک آن و چیزی که در همه جا می بینم افرادی هستند که به ظاهر خوب و در عین حال بدکاری اهمیت می دهند. لعنت به آنها.»

ماسک اضافه کرد که بر اساس فروش انبوه خودروهای الکتریکی تسلا، مسلماً خودش بیش از هر کسی در جهان برای محیط زیست در تسلا کار انجام داده است.

ماسک پیش از این در یکی از اقدامات خود تیک آبی حساب «افیخای ادرعی» از سخنگویان ارتش رژیم صهیونیستی در شبکه ایکس را حذف کرده بود؛ این شخص مدام اقدام به انتشار ادعاها و اخبار دروغ کرده بود که بارها اعتراض کاربران را به همراه داشت.

وی همچنین در تبادل نظرهای ایکس نیز مستقیماً گفته بود که اسرائیلی ها، اتحادیه ضد افترا و اقلیت‌ها پیام‌ها و دیدگاه‌های ضدسفیدپوستان منتشر می کنند.

در نتیجه این رفتارها، فضاسازی گسترده‌ای علیه ماسک شکل گرفت. بسیاری از تبلیغ‌کنندگان مانند آی بی ام و دیزنی تبلیغات خود را در ایکس متوقف کردند. اتحادیه ضد افترا که یک لابی صهیونیستی به شمار می‌رود و مورد حمایت رژیم اشغالگر است، کمپین شدیدی را علیه ماسک و پلتفرم ایکس به راه انداخت و از شرکت‌های آمریکایی خواست که در آن تبلیغ نکنند.

در این میان قانونگذاران آمریکایی هم ایلان ماسک رئیس شبکه اجتماعی ایکس را به سود بردن از تبلیغات ضد اسرائیلی متهم کردند. از طرفی دیگر بازرس شهر نیویورک نیز ماسک را به خاطر مواضع ضد اسرائیلی تهدید کرد و گفت هیئت مدیره تسلا باید برای ماسک روشن کند که باید اقداماتی مانند حذف پست خود و عذرخواهی برای آن را انجام دهد و اگر ماسک نتواند این کار را انجام دهد، هیئت مدیره تسلا باید اقداماتی مانند کسر دستمزد، تعلیق یا فسخ او را در نظر بگیرد.

بعد از این فشارهای گسترده، ایلان ماسک اعلام کرد برای همبستگی با صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اشغالی سفر و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار می‌کند.

وی در جریان سفر خود با نتانیاهو و گفتگو کرد.نتانیاهو در جریان این گفت‌وگو به ماسک گفت: «این واقعیت که شما به اینجا آمدید گویای تعهد شما به تلاش برای تضمین آینده ای بهتر است.»

سفر ایلان ماسک به فلسطین اشغالی، انتقادات زیادی را از سمت کاربران شبکه‌های اجتماعی در نقاط مختلف دنیا به‌همراه داشت؛ آن‌ها از ماسک خواسته بودند به غزه هم سفر کند و از نزدیک شاهد جنایت‌های اسرائیل علیه مردم فلسطین و به ویژه کودکان باشد.

منبع/ فارس

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
در آخرین گزارش درآمد «تجارت الکترونیک پارسیان» در کدال، درآمد و فروش 438 میلیارد تومانی «رتاپ» در فروردین ماه
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۹۵ درصدی در دوره یکماهه فروردین ۱۴۰۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
وبگردی